söndag 5 juni 2011

Efterlysning och dilemma!

Vilket underbart väder vi haft och fortfarande har...så trevligt att kunna ha dörrar och fönster öppna...kan man annat än må bra!

Trots det fina vädret så har jag roat mig med att sy block till min sista quilt. Jag var på en kurs med Lappleken som Ewa Johansson höll i, i våras, och då planerade jag att sy en flätquilt utav en JellyRolls och ett bastyg som jag hade hemma...Jag startade med "god aptit" höll jag på att säga:O)) och nu har jag ramlat ner som en pannkaka...för så klart så hade jag för stora förhoppningar, det blå bastyget räcker inte till de antal block jag vill ha i min quilt!!
Vilket dilemma, så därför gör jag nu en efterlysning här på bloggen. Tyget är köpt i USA på Fabric Shack och där finns inget kvar, söker jag efter tyget på Quiltshop så får jag en träff...Då tänkte jag på er som läser min blogg, kanske det finns någon som har en bit över som ni kan tänkas avvara till mig. Det jag behöver är 45 bitar 2,5 * 2,5 inch...

Tyget heter Country Garden by Robert Callaham och är mörktblått i botten med små blommor som syns här på bilden.




Här fattas fem block!

Jag betalar självklart för tyget och portot.

6 kommentarer:

Monica sa...

Hej Immi,
tyvärr det finns inte i mina gömmor.
kram Monica A

evaj sa...

Ledsen,,men tyvärr har jag inget tyg.Men vad fin quilten kommer att bli!!Kramis

Bibbi sa...

Tråkigt nog kan jag inte hjälpa dig i din nöd... men jag hoppas att du är frisk nu! Jag önskar verkligen att det finns nån därute som har lite tyg över till dig! Den ser ut att bli kanonfin din quilt!
Kram Bibbi

Vibeke Pingel sa...

Åh, hvor ärgerlikt for dig for det ser mycket spändende ut.
Tyvärr kan inte jag heller hjälpe dig, men hoppas at du får tag i det.
Held og lykke til :-)
Knus
Vibeke i DK

Anette L sa...

Hej Immi!

Jag har en bit, maila mig din adress så får du den av mig.

AnetteLsyrochskapar@gmail.com

Kram
Anette

Lizzan sa...

Quilten kommer bli jätteläcker! Och det ser ju ut som det ordnar sig för dig med tyget!
Kram Lizzan