onsdag 15 juni 2011

Idag har det varit en ledig dag? åtminstone ifrån jobbet men inte här hemma....Här har fönstren fått sig en omgång, sängarna har fått rena kläder, och tvättmaskinen har blivet matad...

Själv har jag blivet tillklippt inför sommaren, så nu känns det så tunt och lite kallt om huvudet, men det växer ju snabbt ut igen, o frissan har stängt tills 1 augusti så tills dess måste det hålla!

Efter allt detta jobb idag tänkte jag mig till närmaste stad imorgon för att inhandla något att ha på mig inför midsommaren som kommer....Hoppas verkligen att jag orkar gå runt och kika...Bara det inte blir som vanligt! att man åker iväg med glada förhoppningar om att man ska hitta något som ser snyggt ut, något som man ser snygg ut i, och framför allt något som inte kostar för mycket..
Det är många saker som ska klaffa och oftast slutar det med att jag blir sååååå himla trött när jag kommer in i en affär så, nej! jag vill inte detta!

Det blir till att plocka fram någon "lase" (klädesplagg) som redan finns i garderoben, ta fram stora saxen och försöka fixa till det som  finns, kanske man kan brodera något fint på det... Har jag tur hittar jag något längst in, där prislappen t.om sitter kvar sedan länge...och den "lasen" hade jag glömt och den hade jag aldrig använt och så brukar mina shoppingturer sluta!:O))

1 kommentar:

Bibbi sa...

Oj... det var inte lite du hunnit med!! Det där med att åka till stan och försöka hitta några kläder känner jag igen. Men jag har inget för att titta i garderoben överhuvudtaget. För allt som hängde där ligger nerpackat på vinden med texten: Bibbis STORA kläder... och jag hoppas att jag aldrig ska behöva ta ner dessa kartonger igen!! Men jag måste nog köpa mig nåt nytt... nån gång!
Kram!