tisdag 14 juni 2011

REGN!

Just nu vräker regnet ner här och det verkar som om det skulle börja åska också, så jag får ta det lite snabbt!

Igår fick jag ett trevligt kuvert med posten, det var det saknade tyget till min quilt som jag efterlyste i förra veckan. Det var en snäll tjej som läst min blogg och hade tyget och kunde tänka sig att avvara den saknade biten som jag behövde. Då blir man glad att det finns så snälla quiltare, men jag tror att vi är ett givmilt släkte vi som håller på med lappar och delar gärna med oss, för det har jag varit med om förr..
Nu kan jag börja att sy de fem block som saknades och sen sätta ihop allt till en topp, tur det, annars kunde det lätt ha blivet i UFO.  Men nu har jag ju press på mig hi hi....Så hjärtligt tack A.



Idag har jag sytt färdigt en liten sminkväska eller pillerväska till att ha i min "Vintageväska,". Upptäckte när jag skulle använda väskan vid ett studenfirande att jag inte hade någon liten väska till dylika ting som vi tjejer behöver..för i en sån handväska kan man ju inte ta vilken necessär som helst:O)). Jag maskinbroderade tygbiten innan jag sydde ihop den, det blev en liten annorlunda modell eftersom jag inte ville klippa för mycket i broderiet..

        Fram                                                                        och           baksidan....

1 kommentar:

Anette L sa...

Det var kul att kunna hjälpa dig - och Tack för det fina brevet jag fick idag!!!

Kram
Anette