lördag 25 juni 2011

Midsommar!

Jaha nu är midsommar afton över för detta året.....vädermässigt var den ju som vanligt, ingen värme och lite regn, tur man kunde sitta inne i pensionärskuvösen och fira:O)))

Jag får passa på att önska er alla en fortsatt trevlig helg trots det lite kylslagna vädret, skulle precis gå ut och hänga lite tvätt men då regnade det igen....hoppas verkligen vädret blir bättre för de mina arbetskamrater som har semester och alla er andra som är lediga. Själv ska jag jobba tre veckor till sen så kan värmen komma.

På syfronten har det inte blivet så mycket, den enda som hänt är väl att flätquilten blivet ihop mackad och nu ska jag fundera ut hur den ska bli kviltad, hur jag ska göra för att flätintrycket ska komma fram...Tar tacksamt emot tips!


På dessa bilderna är den dock inte "mackad"..

2 kommentarer:

Lizzan sa...

Kommer att bli toppenfint, nått quilttips har jag dessvärre inte!
Kram Lizzan

Mia sa...

Så fin den kommer att bli, jag tror inte att jag sett det mönstret förut, det gör sig bra med den mörka bakgrunden.