tisdag 7 juni 2011

God tisdag?

Vilket åskväder vi haft inatt har inte blivet många timmars sömn, men vad gör det, då ligger man och kommer på en massa bra eller kanske "dumma" saker:O)))

Tänkte visa er en sak som jag haft länge, i början kanske jag använde den någon gång men nu det sista har den stått i källaren och samlat damm!
När jag fick den skulle jag så klart prova den, öppnade tryckknapparna och tog på mig "västen" stängde och satt fast som i ett skruvstäd! Ståltråden trängde in i halsen och det kändes som en tvångtröja, nu har jag inte haft någon sån på mig någon gång men jag kan tänka mig:O))
Vilken himla tur att lilla dottern var hemma då och kunde hjälp mig ur detta monster...Detta har vi skrattat åt många gånger och jag tänker på det varje gång jag ser dockan.

För detta är en docka! En provdocka, undra hur dessa fungerat? om de fungerade,? är det någon som har någon erfarenhet, kanske hon rent av är unik:O)))))

Hon heter Fabiola och är gjord i Anderstorp:O))


Nu ska hon dock få tjänstgöra i ett annat syfte, det är slut på dammsamladet....


Hon ska bli en spalje för min Blomman för dagen! Här är hon precis ditsatt och sen ska jag följa dess färd i sommar!

Och så, ännu har jag inte fått något napp på mitt saknade tyg........:(((

4 kommentarer:

Maja sa...

åh, vad läckert!!!
Helt perfekt!!!
Kram

Katarina sa...

Så kul! Hoppas på bild längre fram också! Kram Katarina

Lizzan sa...

Wow så snyggt det blev men dockan som spalje!
Kram Lizzan

Mirre Syr sa...

Användningsområdena är många för en provdocka. :)
Fiffigt!

MVH Mirre