fredag 29 juli 2011

Halvtid!?

Så ja, nu har man halvtid i sin semester, helt ofattbart vad dagarna går. Men det är väl för att man mest är hemma och låter tiden gå, men visst det är ju där man trivs bäst.:O))
Och man känner att man kan gå ner i varv och bara vara, det är minsann en prestation att kunna vara hemma och ha "hemester"....

Fast idag lovade dom ju dåligt väder så då tog vi oss en tripp till vårt bästa ställe:O)) nämligen staden Växjö.
Där känner vi oss som hemma när vi kommer ditupp, då börjar vi med frukost på Broqvists fik, där blir man serverad utav flickor vid bordet, man får kaffet i en porslinskanna och vilken kaka eller bakelse man än väljer så är de lika goda!
 Nu hade dom inga onyttiga saker där, utan bara nyttigheter sa hon som expierade oss, dvs budapestbakelse och toscaflansbakelse, så underbart gott, mmmmm..+ varsin fralla innan dessa bakverk intogs..

Sedan gick jag till Panduro och kollade in deras rea, där fanns tyvärr inte så många tygbalar kvar att handla av, men klart hittade jag ett par sorter.... Ett lite roligt tyg som var randat på längden, så helt plötsligt var det fem tyger utifrån ett tyg.? jag köpte även ett matchandet till detta och så blev det ett rostyg ifrån Tildaserien, det är bara så fint, fick det sista på rullen lite billigare, så detta var dagens fynd..


Färgerna är lite bleka men dom var det i verkligheten också, så jag får lägga till något med lite färg i..



Tildatyg..

Efter det fick jag kika inom min Hq handlare för att se om hon hade några roliga nya syrelaterade artiklar som jag inte behövde och det fanns lite grann...Nu tittade jag på den nya broderbågen 200 gr 200 bågen, men jag avstod denna gången, däremot blev det lite spets till ett projekt som jag håller på med. Ska visa bilder när blusen?? är färdig....Och så hittade jag också två stuvbitar tyg.......





 Efter alla mina olika ärenden så var det Km tur att titta runt i sina affärer....
Så båda känner vi oss nöjda med dagen..

Vill även visa en bild på fatet som jag köpte när vi var på glasbruksrundan....


Så här blev det när jag stailat det för att ge bort det!

2 kommentarer:

Maja sa...

Mmmmm, vad mycket fint du visar!
Kram Maja

Wivi sa...

Rosentyget har jag sytt en liten "korg" och en löpare av. Det är jättegulligt.
Kram