tisdag 5 juli 2011

Nostalgi!

Idag har vi för första gången i år varit på en liten nostalgi tripp till mitt barndoms Karlskrona...
http://www.karlskrona.se/sv/Se--gora/

.Vi åkte ju så ofta mamma orkade till "Staun" när hon levde. Så nu blev det en tripp dit för oss själva istället.

 Det kändes som hon var med oss och hon fanns i våra tankar trots att hon inte var där i verkligen livet.
 Vi startade som brukligt med en fika på en rastplats vid Saltsjöbaden..

Efteråt åkte vid ut till Dragsö camping och havsbad med intillliggande Brändaholm, en liten speciell ö med speciellt fina sommarbostäder..

Efter en liten promenad runt omkring där så blev det shopping i stan, mera fika och trevligt umgänge...


 
Stumholmen:

Fiskegumman på Fisktorget!

När jag var barn var hon riktigt, då kom fiskebåtarna in till bryggan och där stod en hel massa fiskegummor och sålde fisk.
Alla skrek och ropade de om att de hade den finaaste sillen, den bästa torsken och de största "skäddorna"

http://www.icakuriren.se/mat-dryck/recept/sm%C3%B6rstekt-sk%C3%A4dda-med-r%C3%B6dbetor-och-dillpotatis/

Nu har hon blivet en staty istället!


Vi hade en varm och trevlig dag trots saknaden utav att inte mamma var med oss!

Bilderna idag har jag lånat på nätet..


Ps...Tidningen är ordnad.

1 kommentar:

Maja sa...

Så fint det är i din barndomsstad!

Som svar på din fråga i min blogg.
Ja, det var jättelätt att sy gässen!
Tydliga och bra instruktioner och nästan inget spill! Jag misstänker att det kommer att sys en hel del gäss i Paradiset nu!
De som jag sytt var den största storleken; 3½" x 6½".
Ha det gott!
Kram Maja