söndag 3 juli 2011

Ögat?

Igår när jag vaknade upp på morgonen så hade jag fått ett rött öga!? Hade fått en stor spontan blödning i ögonvitan som såg och ser mycket otäckt ut! Jag har aldrig haft detta fenomen tidigare och undrar lite hur man kan få detta? om man behöver uppsöka läkare eller det är ett helt ofarligt tillstånd som går över utav sig själv. Eftersom man är sin egens doktor så blev det ju till att goggla:O))

 Inte blev jag mycket klokare utav det, men det verkar vara normalt att man kan få detta och att det ska självläka. Men det står även att man ska kontrollera sitt blodtryck, att man ska vara observant på om man har en tryckkänsla och självklart har jag ju det, eftersom det ser svullet ut och är mycket mindre än mitt andra öga?!!
Det kan även vara en inflammation? men det kan man åtgärda själv genom receptfri droppar?
 Ja, detta var inte lätt, blir väl till att se tiden "ann" och jobba som vanligt imorgon:O))

Igår var vi även hos sonen med familj i Jönköping och där ramlade jag halvblind in i en tygaffär som HADE så mycket tyger, dvs den låg i Huskvarna; Tygfabriken, jag köpte tyg till nya köksgardiner som visst inte var meningen är väldigt tråkigt att sy för alla som inte visste det:O))

Ett helt underbart tyg med lite Shabby Shick stil tycker jag..?
Väldigt romantiskt..

Blev även ett vitt baptistyg i en tunn kvalite som jag tänkte?? jag skulle vilja sy en tunika eller blus utav...?


Idag har jag färdigställt två kulpåsar som jag började på i förra veckan, broderiet är något fritt, men varifrån har jag glömt....?


En till mitt barnbarn  som börjar tycka det är roligt med kulor, det är nog en sak som aldrig blir omodern, det har väl spelats kulor i alla tider och i alla generationer.

Den andra ska jag ge bort till ett annan litet snällt barn som också ville ha en påse!



3 kommentarer:

Wivi sa...

Har du hostat eller ansträngt dig?
Jag fick två blodsprängda ögon när jag hade lunginflammation och "hostade sönder" blodkärlen. Såg ut som en vampyr med illröda ögonvitor och fick ha solglasögon på mig när jag hämtade barnen på dagis. Enl. läkaren var det inte farligt och det gick över av sig själv.
Ring sjukvårdsupplysningen om du är osäker.
Kram

Maja sa...

Håller med Wivi. Ring och fråga om du är osäker.
Jag gillar gardintyget!
Sydde gardiner med kaffesäckar en gång;-)
Kulpåsar är alltid välkommet!
Kram Maja

Bibbi sa...

Ring... för säkerhets skull. Jag har haft så och det läkte ut av sig själv... men jag ringde.
Tyget är jättesnyggt och det ÄR roligt att sy gardiner!!
Kram Bibbi